MOJE GALERIE

Haft, szydełko...


Dzianina, frywolitka...


WYBRANE POSTY

Swobodne haftowanie
- zapraszam


Częstuję - rozdaję
Zapraszam


Zabawa - zapraszam


10 lat Bloxa - życzenia


Czapka łatwa


Plaster miodu


Pompony, pomponiki


Prawie kropki


Raglan bez problemu


Sposoby zszywania


Sweterek w kawałku


Buciki zapinane


Napinanie serwetki


Problem z długą żyłką


Buciki w prążki


Stabilizacja dzianiny


ZAMIAST WYRÓŻNIENIA
zostaw bezcenny komentarz




POMAGAJMY







ZABAWY BLOGOWE

















INNE




Liczniki na stonę




Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Lubię splatać oczka przy pomocy drutów i wiązać węzełki czółenkami
Blog > Komentarze do wpisu

Jak to zwykle bywa...

Jeśli mnie termin nie goni, to skończone elementy sweterka leżą i nabierają mocy, aby mogły być połączone w całość.
Tak też było tym razem.

Oprócz tego, że kończyłam inne robótki, o których piszę na splocik.blox, to jeszcze wpadły mi dodatkowe prace na komputerze - tabele, wykresy itp., czyli robótki w Excelu. Jak ja to lubię! - naprawdę!
Zajmie mi to trochę czasu, ale będę starała się być tu obecna w miarę często.

Elementy mojego sweterka, o którym piszę tutaj, na pewno leżałyby jeszcze parę dni zanim zabrałabym się do zszycia - jak ja tego nie lubię! Zszywania oczywiście.

Jednak dzięki pewnemu e-mailowi, termin zszycia uległ skróceniu.
Pilnie potrzebna była informacja, jak zrobić wykończenie podkroju szyi typu golf, z nabieraniem oczek w podkroju.
Zszyłam więc ramiona i przystąpiłam do nabierania oczek w podkroju szyi (z tyłu) celem wykończenia pliską.

nabieranie oczek w podkroju szyi

Strzałeczka pokazuje gdzie wkłuwać drut - w środek oczka. Najlepiej zastosować  tu druty z żyłką.
Czasami pomagam sobie szydełkiem - wkłuwam je (wg strzałki), a utworzoną pętelkę nakładam na drut.

W jednym ze źródeł z mojej podręcznej biblioteczki znalazłam takie rysunki:
nabieranie oczek na boku i w podkroju szyi

Na przykładzie A pokazany jest sposób nabierania oczek z boku dzianiny, gdy potrzebujemy zrobić np. prosty rękaw od góry.
Bez  wykonywania podkroju pachy, modelowania główki rękawa i doszywania do tegoż podkroju pachy.

Przykład B przedstawia  sposób nabierania oczek w podkroju szyi, jak pokazałam na zdjęciu.

Po nabraniu oczek na drut, dowiązujemy nitkę i przerabiamy splotem ściągaczowym lub innym.
Można od razu dowiązać nitkę i przeciągać ją drutem przez te pętelki. W ten sposób na drucie powstaje 1 rządek oczek.

piątek, 02 lutego 2007, splocik

Polecane wpisy

Komentarze
2007/02/02 21:54:34
Dzięki za instrukcje, nigdy ich za wiele!
-
2007/02/04 21:19:22
Odkąd oczka przy dekolcie nabieram szydełkiem i następnie przekładam je na drut, odtąd moje pliski (i golfiki) są bardzo kształtne.
Dzięki za fachowe podpowiedzi.
Pozdrawiam serdecznie
-
2007/02/05 12:45:20
oj Splociku splociku jeszcze troszeczke tu pozaglądam a wezme się za druty :)
pozdrawiam
-
2007/02/05 21:39:00
Fusilla - proszę bardzo!

Moteczku - zawsze powtarzam wszystkim, że po to są szydełka, aby pomagały drutom.

Anqu - zaglądaj i zabieraj się za druty. Będzie mi miło zobaczyć Twój wyrób dziewiarski, wykonany Twoimi rączkami.

Pozdrawiam ciepło.
-
Gość: , *.adsl.inetia.pl
2007/02/22 12:42:50
Witaj
Mam ogromną prośbę..
Wytłumacz mi prosze ale tak po polskiemu jak robić np 2 rękawy na 1 drucie.. Z 2 motków ? I jeszcze jak się łączy szydełkowe elementy np. rozetki w 1 całść..
-
Gość: Martuśka, *.adsl.inetia.pl
2007/02/22 12:44:24
Ten gość to ja, Marta :)
Pozdrawiam.
-
2007/02/22 14:49:43
Martuśka - miło, że wpadłaś.
Tak, dwa rękawy robi się z dwóch motków i trzeba uważać, bo nitki mogą trochę się poplątać. Ja trzymam motki w oddzielnych koszyczkach - to pomaga je kontrolować. O łączeniu rozetek to trochę trzeba popisać. Napisz maila (adres w zakładkach) - może przy okazji masz jakieś inne pytania, na które spróbuję Ci odpowiedzieć.
Pozdrawiam ciepło.